Inloggen ? Inschrijven ?
EN / NL
Help?

Doorzoek de website


Annuleren
×
Onderwerpen

Welkom

Veelgestelde vragen


Het lukt mij niet om in te loggen, hoe los ik dit op?

Let bij het inloggen op het volgende:

  • Controleer of je het registratienummer juist invult.
  • Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig. Toets het daarom exact in en zet Caps Lock uit.

Als je je gegevens correct invult en je kunt toch niet inloggen, ververs dan de webpagina en probeer het nog eens. Je ververst een pagina door de toetsen Ctrl en F5 tegelijk in te drukken.

Lukt het je dan nog steeds niet om in te loggen, neem dan contact op met het Klantcontactcentrum.

Is je vraag hiermee beantwoord?
Stel je vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Wat vind ik op deze website?

Op de website van Studentenwoningweb/DUWO vind je alles wat je nodig hebt om een studentenwoning te zoeken. De website ondersteunt je vanaf je inschrijving tot aan de acceptatie van woonruimte.

Is je vraag hiermee beantwoord?
Stel je vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Ik heb geen e-mail ontvangen, wat is er aan de hand?

Dit kan verschillende oorzaken hebben:

  • Het geregistreerde e-mailadres blijkt niet meer correct. Controleer je gegevens via Mijn gegevens.

  • Je mailbox zit vol. Dit kan komen doordat je mailprogramma de e-mails wel ophaalt van de server, maar ze niet verwijdert. Als je Microsoft Outlook gebruikt, kun je dat zo oplossen: 
    - Ga in het menu naar: Extra, E-mailaccounts
    - Kies Bestaande e-mailaccounts weergeven. Selecteer vervolgens uw e-mailaccount en klik op Wijzigen
    - Klik op de knop Meer instellingen
    - Deactiveer op het tabblad Geavanceerd de optie Mail op server achterlaten. Het mailprogramma zorgt er nu voor dat berichten nadat ze opgehaald zijn, worden verwijderd van de server.

  • De instellingen van je e-mailaccount staan niet goed.
    Om je e-mailprogranmma in te stellen, heb je de volgende gegevens nodig (je vindt deze meestal op de website van uw provider): 
    - gegevens POP-server;  
    - inlognaam en wachtwoord (POP); 
    - gegevens SMTP-server.

  • Het filter voor ongewenste e-mail staat te hoog. In Outlook is het niveau van bescherming standaard ingesteld op Laag. Bij dit niveau worden alleen de meest voor de hand liggende ongewenste e-mailberichten onderschept. Je kunt het filter scherper afstellen, maar dan kunnen ook normale berichten worden onderschept. Alle berichten die het filter als ongewenst ziet, komen in de map Ongewenste e-mail terecht. Van tijd tot tijd moet je de berichten in die map controleren. 
Is je vraag hiermee beantwoord?
Stel je vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Hoe wijzig ik mijn wachtwoord?

Log in en ga naar Mijn account > Profiel. Bij Overzicht van mijn gegevens kun je je wachtwoord wijzigen.

Is je vraag hiermee beantwoord?
Stel je vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Moet ik cookies van jullie website accepteren?

Als je volledig gebruik wilt maken van de mogelijkheden van de website moet je cookies accepteren.

Cookies worden gebruikt voor de website zelf en voor het verzamelen van gegevens over het bezoek van de site. Bijvoorbeeld gegevens als het besturingssysteem, de internetbrowser die je gebruikt en de internetpagina's die je bekijkt. Met die gegevens kunnen we onze dienstverlening verbeteren.

Meer informatie over cookies vind je in ons cookiestatement.

Is je vraag hiermee beantwoord?
Stel je vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
Met welke instellingen werkt de website het beste?

Deze website werkt het beste met de volgende instellingen:

  • Gebruik de meest recente versie van je browser (Internet Explorer, Google Chrome, Firefox of Safari);
  • Accepteer cookies (je krijgt automatisch de vraag of je cookies wilt accepteren).

Klik op deze link om direct te zien welke browser je gebruikt en of dit de meest recente versie is.

Download de meest recente versie van je browser:

Gebruik je een oudere versie van een browser, dan is het mogelijk dat de website niet optimaal werkt.

Is je vraag hiermee beantwoord?
Stel je vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie
De website werkt niet goed op mijn computer. Wat kan ik doen?

Je kunt contact opnemen met het Klantcontactcentrum. Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen is het handig als je deze gegevens kunt doorgeven:

  • Wat gaat er mis? Bijvoorbeeld: inloggen, reageren op een woning of profielgegevens aanpassen lukt niet.
  • Op welke datum en hoe laat deed het probleem zich voor?
  • Gebruik je een ‘gewone’ computer, een tablet (Apple of een ander merk) of een smartphone?
  • Welk type browser gebruik je (bijvoorbeeld Internet Explorer, Google Chrome, Firefox of Safari)? Klik hier om te zien welke browser je gebruikt.

Om zo goed mogelijk te kunnen zien wat er mis gaat, ontvangen wij graag een schermafbeelding (screenshot) van je computerscherm met het probleem.
Klik op de toetsen Alt en Printscreen, open een nieuw Word-document en klik op Ctrl en V. De afbeelding van uw computerscherm is nu zichtbaar. Sla het Word-document op en stuur het als bijlage mee met je e-mail waarin je het probleem uitlegt.

Lees hier uitgebreide informatie over het maken van een schermafbeelding (Windows, Mac, iOS, Android).

Je kunt ook een foto van je computerscherm doormailen als bijlage.

Is je vraag hiermee beantwoord?
Stel je vraag aan het Klantcontactcentrum Dank u wel voor uw reactie

Staat jouw vraag er niet bij? Dan kun je ook je vraag stellen aan ons Klantcontactcentrum.

Uitleg ?

x
Helpfunctie actief

De helpfunctie is nu actief. Klik bij een onderwerp op het ?-icoon om uitleg te krijgen. Klik nogmaals op Help? om de helpfunctie te sluiten.